Monday, November 30, 2015

Dec 1. i morgen.

Her er det stadig November.
Men vi kan stadig gå udenfor uden jakke på. Thanksgiving kom og gik, alt for kort som sædvanlig, og Sarika og Tobias kommer ikke til Jul.  Sarikas forældre var også glade for at ha besøg af hele tre af deres fire døtre med børn. Vi er heldige at ha Paul, Malinda og Sophia her.  Jeg har hørt fra flere af jer den sidste uge, TAK for photos af klimademonstrationer i Kbh. og juleretter fra Vendsyssel, og prisuddeling i Lyngby. I ved hvem I er. Kig under nyheder fra Aarhus Universitet og Jakob Strand.Klik her. Jeg er meget imponeret.
Nu er det blevet gråvejr, som får de gule farver til at stråle.  Jeg tændte det første lys på adventskransen i går.
Efteråret er tiden hvor folk dør. Erik, vores ven fra Sydafrika døde i ugens løb. Han og Irva var med til fødselsdagen i Jels og de boede hos Birgit og Ejner et par dage.  Håber vi holder lidt endnu.
Og hvert år fejres julen i downtown Birmingham med julekrans og juletræ på en af skyskraberne, Brians bank forresten.
Mit figen træ lider af skimmel



Og smukt er det jo, men det er ellers den wisteriavin jeg kæmper imod hele året.


Det ser godt ud ikke? Kalkun og grønsagsretter. Det sidste af denne "feast" blev spist op idag.



The cook, plus Sarika og Tobias.

Sophia og Malinda

Sarika og hendes mor, hendes søster og lille niece

Siden jeg ikke længere kan få spydlys, lykkedes det mig at rigge to kranse sammen ( se nederst). En dejligt levn fra Danmark. Kun få kirker har en adventkrans herovre, aldrig i hjemmene.


De bløde dyr "flat on their backs" efter Thanksgiving Day's leg med Sophia.


Erik, sommer 2007 heroppe på vores dæk
Irva, hans kone nu enke, som heldigvis har tre døtre, som alle boer  her i Birmingham.


No comments:

Post a Comment