Thursday, October 8, 2015

8. Oktober

En lille pause i al travlheden.
Far døde i dag for 30 år siden. Jeg kan huske turen over Atlanten med Tobias der bare var et år. Det var et Lufthansa fly og først efter 8 timer i luften kunne jeg sige noget på tysk til stewardesserne, som de kunne forstå.
Man må bruge et sprog- ligesom ens lemmer- hvis det skal blive ved at virke.
Sommetider sker det samme med det danske, så når jeg skriver til jer på denne blog er det ret egoistisk; en chance til at bruge mit  danske hver 14. dag.
Siden sidst har jeg været i Richmond på et dejligt besøg hos Tobias og Sarika. Jeg kom hjem med kagedåser fulde af sorte valnødder fra deres alle bag huset ( de skal nok blive fyldt med småkager snart igen og sendt derop) Jeg har endnu ikke haft tid til min plantefarvning. Dels er det nu MIN tur til at smide væk og sortere, dels blev Nathan først færdig med at male huset igår. Nu kan Brian ta en pause fra at babysitte ham.
 Og ja, så har Sophia haft hele to fødseldage, først selve dagen
 (2. okt.) på mexikansk restaurant, og næste dag på McWane centret, Birminghams Science Museum. Det blev åbnet da Paul var hendes alder og han har brugt mange week-ender der som gæst og senere frivillig.

Søndagstur til Jamestown,  ca. 100 miles fra Richmond

Mine to vilde børn, en mindre vild end den anden.

Efter vinteren 1609-10 var der kun 60 tilbage af de oprindelige 500 indbyggere

The James River hvor de landede; den går hele vejen ind til Richmond.

Han "spillede " John Rolf, Pochahontas "rigtige" mand.

Mon den bruges til 'flood lights'  eller koncerter?

Vi så et par dyr, der var så dejligt i parken.

Alleen bag Tobias og Sarika bolig. Richmond har tusinderne af gamle huse; en dejlig by.
Paul hjælper stadig

Sophia 'under attack'





 McWane Science Museum, downtown Birmingham




"Sophias busk" blomster altid til hendes fødseldag.


Kommer der nu vindmøller på denne udsigt  med den gamle mølle? Se Facebook: Jeg er fra Ulsted.


Fars og mors grav på Ulsted kirkegård. Esther sørgede for sten, Rigmor plejede at sætte planter, nu tager Johs derop .

Sarika tog et "selfie" af os.

Tobias har plantet "mums" og  stedmoder blomster.

Gåtur med Edgar.

Syvdages cykelløb i Richmond, første gang i USA.
Hvor er cyklerne?

Kunstmuseet har en dejlig samling af Art Nouveau
 smykker og møbler



Sølv og ruskind

Vi genså på fjernsynet igår 'The Horse Whisperer', derfor dette billede fra VFAM( Virginia Fine Art Museum)

Stursa: "Hvor er min middagsmad?"
 ( nej, de to katte sidder ikke til bords når der spises)

Vi venter på at få et bord, åbner nogle gaver i stedet, eller læser vigtige 'tekster.' Staves den slags med 'k' eller 'x' på dansk?

Sophias 'Rapunzel' kage








Dejlig glasskulptur udenfor museet.
 Tobias og Sarika bor fem minutter derfra.
Vi så skam cyklerne fulgt af biler med ekstra cykler på taget





Kigger stadig?




























No comments:

Post a Comment