Friday, October 23, 2015

Tiden flyver

Det er Fredag igen, allerede.



52 inches hver side. Jeg har opgivet metrics.

Brian er altid udenfor for at passe på at alt blir rigtigt
Godt vi kan li den, for nu den er oppe, kan den ikke komme ned igen, indtil næste gang huset blir malet.
I får det her foto, for hun er en dame, jeg hørte om i ti år før jeg mødte hende, hun hedder nemlig også Gerda, og vi er de to eneste med det navn i Birmingham.(Så vidt vi ved) Hun er glas kunstner.
Judy, vores veninde og hendes søn Jamie gav penge til tre kunstværker på Children's of Alabama.

 
Dayton, Judy's barnebarn, er i samme 'daycare' som Sophia

Brian og Mr. Tannenbaum, en sanger og tidligere 'wrestler.' Har lige skrevet sine erindringer.
Sophias Magnetiske "billede"


Hun er bare så kær.
Det restaurerede 'deck.'

Går tiden hurtigt for jer også? Hver fredag siger Brian og jeg, at vi ikke fatter, hvor ugen blev af. Men jeg har da nogle fotos, som kan fortælle lidt om, hvordan de sidste to uger forsvandt. Jeg kan ikke vise stilheden og de kølige morgener og lune eftermiddage, men hvor vi dog nyder dem. Huset er blevet malet og vi fik Nathan, vores maler til at sætte en quilt block- lavet af stål - op på forsiden af huset, mens han stadig havde den lange stige. Den sidste uge har han makket med at restaurere et lille "deck" udenfor, hvad der nu er vores computer værelse. Ind imellem har vi været til indvielse af kunstværker nede 'Children's of Alabama', et hospital for børn med kræft. Og jeg måtte afsted til en stor begravelse for et altid for tidligt dødsfald af min gamle skoles korleder. ( Esthers for tidlige dødsfald skete også denne uge for 12 år siden) Jeg prøver at sætte noget af ceremonien på min anden blog, den engelske blog: sunstitch.blogspot.com. Det er nemlig den, jeg har været optaget af den sidste uge, fordi jeg nu har lavet quilte i ti år og syntes det var tid til at gøre status. Desuden skulle jeg tale om "Quilts og Quilting" for en lille gruppe lærerinder, 22 Okt. altså igår. En time er ikke nok, så jeg lavede seks, syv forskellige blogs, som de ku kigge på, når de kom hjem. Det tager tid, så gad vide hvor mange vil se dem alle. Og så har vi jo også haft besøg af min lille skat, Sophia. Hun elsker magneter, så hun lavede et billede med en lille æske magneter, jeg fandt. Og både Paul og Malinda var også heroppe, og hun tar så Paul's hånd og går ind til Brian og siger stolt" This is my Daddy!" ( hvis han nu ikke vidste det) Normalt er hun her alene, og hun og jeg elsker at male og spise is.

No comments:

Post a Comment