Friday, September 25, 2015

WHY?

Er man begyndt at holde 'baby showers' i Danmark? 
Malinda holdt den, Sophia får en lille kusine i november. 
jeg syede en quilt og der var en 'kage' lavet af bleer.



Mine to passioner. Sophias besøg og sorte valnødder- til farve.
Hun troede det var en tennis bold. de er helt runde og smukke.

WHY?   Hvorfor?

Det er et ord jeg hører mange gange, når Sophia kommer herop, tirsdag og torsdag eftermiddage.
Lige nu bruger jeg selv det samme flere gange om dagen.
Hvorfor skete flygtningestrømmen netop nu? Var det fordi der ikke kom penge ind til lejrene i mellemøsten? Var det fordi efter så lang tid flygtninge følte at de ikke ku holde det ud længere og de måtte gøre noget? Men hvorfor så mange på samme tid?

Og var Brian og jeg også økonomiske flygtninge, da vi i 1974 flyttede fra England, fordi vores fremtid her i USA i vores øjne vel kan sammenlignes med hvordan mange nu tænker på Tyskland?
Og vil det blive en faktor for flygtningene, at Tysklands status ikke er den samme som for en uge siden, efter en videnskabsmand, vist selv en immigrant til USA, på et lille universitet i West Virginia fandt ud af at VW har snydt med deres teknik?

Og hvorfor kan jeg alligevel nyde hvert eneste minut jeg arbejder udenfor i det skønneste September vejr og med -stadig- masser af ukrudt at få magt med? Og så sidde rart hver aften og se nyheder med de mange flygtninge. 

Og med hensyn til nyheder, så har vi nu fulgt paven i New York  med tusinder af politi omkring sig (stakkels Papa Pancho) mens vi sidste uge så ham tale frit til folk i Cuba uden megen politi. Hvorfor er der ingen i nyhederne som nævner, at forskellen er, at i Cuba  har almindelige mennsker ikke adgang til skydevåben?

Og hvorfor er det kun vores NPR ( National Public Radio) som fortæller, at verdens frøbank er blevet flyttet fra Aleppo i Syrien til Marocco og at nogle af poserne, der ikke kunne flyttes, nu blir  nysået fra reservebanken i Svalbard, i Atlanterhavet? Er dette ikke en nyhed større end at Yogi Bearra døde selvom de ting han sagde var sjove.
 "When you come to a fork in the road take it" osv.

Og hvorfor er kommer der altid noget i vejen, netop når vi tror vores maler vil blive færdig med at male huset?
Her til morgen er det regn.
Nathan vasker huset først.
Vinduerne må dækkes i tyndt plastik
Folk kalder dem ukrudt- pokeweed- men de er så smukke.
 jeg fik da kogt en gryde i går, skal bruges til farve senere.
Vi skal ta et træ ned som er i vejen for malingen



Brian "manning the fort"

 
Huset trængte til maling!
Her er Sophias busk med store knopper. Da hun blev født var den fuld af lyserøde blomster og det er derfor jeg døbte den 'Sophia's bush'. Om en uge, 2.okt. blir Sophia tre år.




No comments:

Post a Comment