Sunday, September 6, 2015

Så blev det endelig September

Er jeg den eneste som syntes August var forfærdelig lang i år?

 Nå, jeg har været udenfor hver eneste morgen, flygtede fra rodet, siden Brian sorterer endnu. Jeg har nydt at få bugt med grimme små buske og wisteria vinen, som forhindrede os at se klippeskrænten. Nu, når vi kommer hjem og drejer om hjørnet ved toppen af den røde murstens vej ser vi de smukke træer nede i skoven bag klipperne. Der er mening med navnet Rock Ridge Road. 
Men det har taget tid og det er min lille håndsaks, der er det bedste. Min elektriske sav standser sommetider midt i et træ og jeg må skynde mig at hente håndsav for at få den ud igen, og så alt bøvlet med at sætte kæden på igen.
 Men i går så jeg den største paddehat nogensinde, større end at menneske hovede; så den fik jeg lyst til at sende jer et billede af.
Vi har haft  svampe i massevis i år flere end jeg nogensinde. 
Jeg viiste Sophia nogle, og hun stak en lillebitte finger ud for at føle, men så skyndte vi os ind og vaske hænder, for de er sikkert giftige. Den røde, fluesvampen vist, ligner jo en småkage med rød glasur. Vi kan jo ikke ha den lille viking gå amok heroppe hos farmor og farfar. Men jeg er ellers træt af at børn kun ser natur i billedbøger og på film. Her er så vidunderligt og jeg vil helst blive hjemme. 
Men en aften sidste uge tog jeg da ned for at lave papir med book arts professoren fra UAB, (se pressen) og jeg var da også til en baby shower og en pige fødselsdag. Og vi ser da Sophia og Paul også flere gange om ugen. Stakkels Malinda, hendes ben er stadig dårligt efter ski ulykken i Chile. 
Sidste glans før døden ( 3)

Får mig til at tænke på fantastiske Dior kjoler eller andre franske modehuse, i tyndt chiffon med masser af læg


 Nummer 1
Nummer 2. (Rækkefølgen er 3, 1, 2 ) Og efter en dag er den død.

Ligner en amøbe. Sært.

Vi mangler lige en blå "smurf" til at klatre op på den.

Lige nu glæder jeg mig over solens spil i de skønne rødgule blade af min pokeweed.

Må til at klippe bærerne af og prøve igen om de gir noget farve .

Den her havesaks er vidunderlig.

Toppen af vores røde murstens vej, på vej ud altså.

Sad der og skjulte sig under klippen, mon det er Shags der går igen. Han døde under en af klipperne.

Større end et menneskehovede. Ved ikke hvad den hedder.

Jeg lod selvfølgelig vedbenden blive og klippede wisteria bladene. 

Nu kan vi se ud over kanten


 Fluesvamp? Eller småkage med rød glasur?
Papir presse , i bagrunden en af Irondale ældste kirke

Det våde papir skal i pressen

Quilt til en nye lille pige.
 Vandmelon  vugge
Det kribler i mig for at begynde at lave papir, men jeg har så mange andre ting, jeg også har lyst til at komme i gang med. Og jeg har ikke plads til endnu flere redskaber


No comments:

Post a Comment