Thursday, March 25, 2021

27. marts

27. Marts. 


Den dag var særlig i mit hjem. Mine forældres bryllupsdag.  Mon mine sønner husker vores? 
 Næste år, 2022, håber vi at kunne fejre guldbryllup.Så her er mine forældre med familie og nogle venner 27 Marts 1961 .

 

Fordi arkivaren, Else Bertelsen fra Ulsteds arkiv nævnede Gandrup præstegaard som eventuelt opholdssted for arkivet
( se Facebook 'Jeg er fra Ulsted') begyndte jeg at lede efter et billede, hvor præsten Sander Sørensen vores nabopræst var med. Og ganske rigtigt han var med til sølvbrylluppet, nr. tre fra venstre. Han står klæbet op at en anden nabopræsts kone, fru Sigumfeldt, men det var altså en ret dårlig fotograf der tog billedet. Måske er det derfor min farbror holder fast ved sin kone, min tante Elna. 
Mærkeligt at tænke på, at nu er det kun Johannes og mig selv, i det foto, som lever endnu.

Fast forward til 2007. Det var Veras and Joes bryllup i Birminghams Botanical Gardens. Grunden til, jeg viser det er fordi vi kom sådan til at grine af fotografens bemærkning. Han sagde til Joe, da han stod ved bryllupskagen: "Look Normal!"
og Joe svarede  "How can I, I have never been in this situation before." Det var i sandhed en stor dag for ham. Vera havde været gift tidligere, hendes søn og svigerdatter ventede deres første barn, så Joe blev ægtemand, stedfar og bedstefar 
     samme dag.

 Så lad os gå hurtigt frem til nutiden- i går.

Pigerne havde forårsferie så jeg havde lidt tid med Sylvia- her er ferierne ikke koordineret

 

så Malinda var stadig på arbejde med sin undervisning.

Vi gik over vejen ved Paul's nye kontor 1225

 

 ( hans første hus), hvor  de er ved at rive en gammel skole ned - desværre.

 Jeg hader at man ikke renoverer bygninger. Og hvad vil de bygge der, det er så spørgsmålet.





Sylvia fandt et stykke gammel mur!!

 og begyndte at tegne på fortovet.


Og jeg fandt en gammel stjerne efterladt på et af skolens vinduer.


GOD PAASKE,

 Forhåbentlig overlever vi. Der er fire tornadoer lige nu og sirenen tuder.

 En ramte vores nærmeste shopping center for en time siden. 

No comments:

Post a Comment