Friday, July 10, 2020

Pause

Pause

Jeg lovede at være tilbage næste dag med flere fotos fra vores Atlanterhavs rejse 2017. 
Men jeg holder lige en pause i stedet.
For det har været en mærkelig uge, med mail fra Danmark om to dødsfald af venner fra min seminarie tid i København.
Min seminarie ven Kristian, og min veninde Karen hun var på Rønde  med mig, og på Barners Kollegium. Jeg delte værelse med hende et helt år. Et venskab, der har varet over 50 år.
Begge dødsfald var af andre sygdomme end Covid-19, men sådan, som det går herovre varer det sikkert ikke længe inden en af mine bekendte her kommer på listen af dødsfald. Det som bedst beskriver mit humør lige nu, er den karikatur tegning jeg vist har sendt før.
Og om en måneds tid bliver det vores børn og børnebørn og deres lærere, som skal til at lege heroes for Trump og hans maniske ønske om at blive genvalgt.
Og han bruger Danmark som prop for at sende børn tilbage i skole. Sammenlign lige numre af syge og døde i de to lande.

No comments:

Post a Comment