Wednesday, July 15, 2020

annulleret rejse 2.




Måske laver jeg en ny blog: 
"Annulleret H.C. Andersen Rejse."
Måske nogle vil læse den???

Vi havde planlagt tre måneder baseret på  H.C. Andersens rejser.
Men det har været en travl måned herhjemme. 
Malindas fødselsdag 1. Juli, Brians 4. juli og Tobias i lørdags 
11. juli. ( se fotos nedenunder)
Ombord på Queen Mary 2017:
High tea hver eftermiddag ombord.

Med taffel musik, fire musikere med noderne på I-iPads'
(Resten var det gamle , konservative engelske)


Solskin på dækket.


Det var så dengang.
Kan ikke forestille mig hvordan det blir om et eller to år.

Nu er vi snart ved kajen.
Morgenmad med andre gæster

Vi stiftede bekendtskab med to ældre mennesker; deres datter
( på tres år)  sad ikke sammen med dem.

 Jeg tænkte "nej, hvor er de gamle", men nu er jeg jo selv i den skuffe, mest på grund af corona virussen.

For nu at holde os til datoerne fra vores plan, skulle vi ankomme i Hamburg her til morgen, 15. juli, leje bil der og køre til Bremen. 
Vi havde bestilt det hotel, hvor vi boede i 2O17. Vi kom en dag for tidligt der, men fik stadig et værelse, og havde derfor tid til at se Bremen den næste dag.


Så er vi i Bremen.
  Vi bestilte samme hotel som i 2017.




De fire musikanter fra Bremen.
 Mens brødrene Grimm samlede historier i Tyskland, og Asbjørnsen, Moe og Bugge lagde grundlaget for det norske sprog ved at samle norske folkesagn, rejste H.C. Andersen rundt i Europa og sugede kultur.
Skål, Brian.
Det gamle  lavshus i Bremen
Løve, sol, hvad siger I?
 Fint træarbejder- flere hundrede årgammelt.


Og så frem til 2020.
Malinda fik kager til sin fødselsdag, lavet af mig og - af filt!
Og jeg syede også en quilt til hende, 
de har megen hjemmetid for tiden. 
Senere vil jeg dække corona virusserne med patchwork.

Corona tæppet.



Fars dag blev også fejret, Paul kom med chokolader, næsten for smukke til at spise.




Først i dag 15. juli, blev det et mandat i hele staten at have masker på.  Byen Birmingham beordrede masker allerede  1. maj. 
 Her er vi 4. juli. Tobias, Brian , Paul, "ready to rob the bank"

Det var da det bedste ved Brian's fødselsdag, at vi var sammen med pigerne. 
Vi er selvfølgelig tilbage i 2020
 og her er Brian's fødselsdagskage.
 Og trods corona virus spiste vi på restaurant, kun familien , i et åbent atrium, og så dejligt at være sammen igen.

.

Og tilbage til udenfor, hjemme.
Tobias og Piper på hans fødselsdag i lørdags.


Snip, snap , snude........

Sylvia blev ved at be om eventyr
 "Tell One more, one more"
 så godt jeg kan mine eventyr i hovedet.
















No comments:

Post a Comment