Saturday, March 10, 2018

Daylight Savings

Så får vi sommertid i nat.
Brian har fået sat "atomic time" urværker i alle vores vægure, så vi ikke skal kravle op og sætte dem to gange om året. Og vi får jo også tiden både på vores smartphone, og computer og ja, nu også på vores GoogleHome ( Voice Activated Elektronisk Device) som var en gave fra Paul og Malinda. Vi havde alle til middag og havde meget sjov med at be Google om at spille sange fra Brian's barndom; I sku ha hørt hvad den spyttede ud. Moderne toner  med samme titel eller noget helt "crazy stuff".  Som antidote gav Tobias mig nogle fine kobberblomster (Arts and Craft stil) lavet af en af de venner han kender fra sin stamkafe. Men den store overraskelse kom nu selve den 28. hvor jeg fik den fineste perlekæde af Brian. Da vi i November 2016 var i Tanger, Marokko havde vi været inde i en bazaar. Jeg havde set en kæde af koral og manden i butikken havde sagt "Your wife has expensive taste" så da jeg til jul det år fik en rav kæde fra den butik, var jeg glad for at Brian ikke havde købt den meget dyre kæde. Men åbenbart gik der en handel for sig inde bag gardinerne og han havde så købt to kæder og den fineste fik jeg  så i år.  Sikke en overraskelse.
Siden den dag har Paul og Co været i Alaska, nogle af jer har set Malindas fotos på Facebook, men de er så gode, at jeg sætter dem på her også. Jeg har haft et stort træ at ta stilling til; heldigvis har vi to veje ud, så selvom min 'ladysaw' ku klare de mindre grene måtte vi ha hjælp af en af vores bekendte, som kom i mørke  med en stor sav og savede de store træstammer over efter to dages venten. Jeg har også haft travlt med at sy nogle eventyrquilte nede i mit syrum 
( dem må I se når de blir færdige) og jeg havde så Sophia dernede og "MÅLA" ( med Ikeamaling) i går. Men hun er en travl dame, imorgen skal hun afsted igen på skitur med Paul og Tobias, mens Malinda med Sylvia og Malindas mor skal afsted til Atlanta til sprogkonference.
Jeg har længtes efter en lejlighed til at vise nogle af vores fotos fra Marokko




På vej til bazaaren





Vi var jo med et tur selskab. Det her par  fra Kentucky var nogle af de sjoveste; hun underviste i Tysk; jeg husker ikke noget om ham, kun at han ikke tog sig af hvad andre sagde.

Selv i et  monarkisk diktatur, er der fagforeninger. Det her skilt er en lille hilsen til alle lærerne i WestVirginia som vandt efter ni dages strejke i mandags og fik deres 5%, efter ikke at ha fået lønforhøjelse i 25 år.

Kirke og pengevekslerene


 Så her ser I de to mænd , som Brian måtte handle med; 

 Og vores guide - med skotsternet halstørklæde- var begejstert over at han kunne være til hjælp i den transaktion.

 Everybody is happy.

 Hi Ida, du husker de her blomstrende træer, ikke?


 Hvordan ville hverdagen se ud uden Trump. Nu skal lærere ha lov til at ha våben i klasseværelserne!!!!!  



 Mit lille paradis, men der faldt altså et træ ned over vores gamle murstensvej.
 Det kunne min lille sav ikke klare.


 Det er alle de forfærdelige vine, der vikler sig ind og holder træerne oppe indtil der kommer en storm.



 Desuden har spætterne jo også haft travlt, og ja, sidste års tørke har gjort det af med mange træer.





Det ser ikke godt ud, måtte lægge min sav væk.

 Men træet ku ikke dræbe dennne smukke busk, selvom den faldt lige midt i den.


 Her er så den meget smukke antikke kæde.

 Ja, nu om dage ville jeg så ikke ha Brian købe mig koraller, men den her er nok 100 år gammel. Too late, too late, som så meget andet.  


Google Home og kobber blomster fra mine dejlige sønner.

Sophia i sne

Absolut kandidat til et julekort fra den lille familie.
Paul var ude at se hundene og slæderne før løbet.

No comments:

Post a Comment