Sunday, February 11, 2018

Tre ganske usædvanlige uger

Det er længe siden, jeg sidst skrev her på min blog.
Tiden ryger afsted; vejret er stadigt gråt og koldt, og Brian må skynde sig at få sin fire kms gåtur ind i mellem byger. Jeg tar med nogle gange, men er begyndt at rydde op, fordi mit sy værelse er ved at eksplodere i rod. Men jeg har da fået lavet to quilte den sidste måned.
Desuden har vi haft en del at skulle ta os af udenfor vores vinterhi   den sidste måned; nogle lægebesøg; heldigvis havde jeg ikke fået lungebetændelse,  mine smerter var mavemuskler, der gjorde ondt efter alle mine hosteanfald;  Brian var til hudlæge og skal sikkert ha et stykke skåret væk bag i hovedet. Alle de lange ture i Neptune Beach i Florida kommer tilbage i form af 'skincancer'.
 Og så vores gamle bil; først fik vi den repareret eet sted, men der var mere galt, så nu har vi kørt i lejet bil i to uger, mens de finder en ny gammel radiator og m. m. siden bilen er fra 98. De ville selvfølgelig ha os til at købe en ny bil, men det ku vi ikke lige springe ud i.  Så Sophias bilsæde blev i den gamle bil; jeg troede det bare ville blive et par dage, så hendes ugentlige besøg heroppe  blev sløjfet. Men hun er en travl lille dame; Paul tog hende med til Washington i fire dage; hun så endda alle  TV apparaterne, hvor Trump skulle holde sin tale på Capitol Hill. Det er allerede længe siden, sådan som det er herovre, er det svært at følge med i, hvad der sker i Washington hver dag.
Og så har jeg været i vores "capital" Montgomery to gange; først for at få mine Bernina symaskine repareret; ugen efter for både at hente den igen og få et stempel i mit pas. Vi har ventet længe på at få tid dernede, på immigrations kontoret, så Brian havde en buket roser ventende på mig, da jeg kom hjem, fordi det nu var lykkedes. Med "Shut Down" af regeringen, ved man jo ikke, hvad der kan ske. Tobias kom med den morgen og det var en rar tur. 
Og så er det altså ved at blive forår. Traditionen tro får I et par billeder af mine tegn på forår.
Paul tar sig af Sylvia


Sophia og Sylvia prøver at få håret til at stå op med en ballon


Skønne roser fra Brian

Grandparents lunch på Sophia's skole i fredags.
Hun er nummer fem fra venstre!!!!

Sådan sættes en quilt sammen, alle tre lag, med sikkerheds nåle.
Aftenlyset på 'downtown' Birmingham

Den er quilt skal gives til Childrens Hospital . som medlem af vores guild skal vi lave en hvert år.



Små grønne blade pipper frem.



De første påskeliljer og mine "Lenten roser"

No comments:

Post a Comment