Wednesday, November 30, 2016

Her blev Brian skældt ud af den gule mand, fordi han ikke ville betale for et fotografi. Madrids main square.

Samtidig snuppede jeg det her; jeg tror det er det eneste gode foto jeg fik på hele turen. Madrid.

Et skønt museum af Sorello's studio og hjem. Han var spansk, og vi fandt ud af at han var god ven af  Krøyers i Danmark. Må til at læse noget om ham. 

Vores første aften med vores gruppe. Flamenco foredrag og forestilling. Vi havde de bedste sæder i restauranten, og sad med et par fra gruppen, og en ældre dame, som sørgede for vi fik en hel flaske rødvin til maden. Senere fandt vi ud af, at hun tilbragte mange timer i skibets bar.

Jeg tog en del fotografier af de Flamenco dansere; men skal til at få de røde øjne fjernet.

Sevillas tyrefægtning bygning

Jeg har sikkert 200 fotos af de her kakler, fordi jeg vil bruge dem til quilt mønstre. De var så smukke.

Vi besøgte et lille museum med malerier af Spaniens bedste malere, men jeg kan ikke huske hvem denne her maler var. Men det var et spændende museum, fordi det var i baghuset af vineriet  (?) hvor de lavede Sherry. I Jerez, Spanien


Vores to ledere, hver stod for 40 personer. Alt for mange.
Valerie, min alder, fra San Fransisco, og Alex vores leder fra Barcelona.

Her er vores gruppe på vej fra skibet til en af vores busture.

Marokko

I en  gade af en "kasbah", vist nok  i Tangier.

Brian lånte en fez, mens vi spiste frokost i en restaurant i Tangier.

Der var marokkanske flag overalt, fordi det var deres independence dag, rødt flag med en grøn stjerne,

 Kasbah i Rabat, tror jeg.

Jeg er blevet helt vild med maleren Goya nu. Vi besøgte et lille kapel hvor alle hans freskoer smykkede væggene og kuplen.

No comments:

Post a Comment