Wednesday, March 9, 2016

En travl måned.

En Travl Måned.
February 13. med  Paul, Malinda and Sophia til et Fancy Nancy party på Irondale bibliotek, med andre børn til et slags fashionshow.


De klipper , klistrer og undrer sig over min accent
 





 
Feb. 20. mødtes jeg med mine to tidligere  kollegaer fra Ramsays Science department.Vi er alle på pension, men Hilma  arbejder  i Georgia med lærerpraktikanter og Sandra her nede på UAB med Bioteach. Så dem sidst til min 70 års dag sidste år.
 
Feb 16-20. I fire dage var flagene overalt på halv stang for højesteretsdommer Antonio Scalia.
 Det tog kun to uger før jeg i et af de kulørte blade ku læse overskriften,  "Scalia was murdered"
 Nu er flagene igen på halv stang for Nancy Reagan, men forhåbentlig kan de nu la Nancy og Ronald ligge i fred, selvom republikanere blir ved med at nævne ham.


Feb 25-28. afsted til Camp MacDowell for at quilte. De har lige bygget flere nye huse og har masser af skoler på lejrskole i deres Environmental Program. Men der var også plads til os.
 Kapellet deroppe har en af de originale GeesBend quilte som alterdug.



Nogle af os nød det dejlige vejr til at farve med indigo.


 
Senere lavede vi "boxes''af gamle viskestykker og lignende.

Min (med det grønne hjemmefarvede stof med rødt) er parat til at bruges til julekort.
En lille vind fanges af vandet i et fint mønster

Hverken TV, WiFi eller lignende. Kun på særlige steder ude bagved kan man tale i telefon.
Der er en flod i nærheden. Dejlige gåture deroppe.

Mopsy har travlt under Gwens fugle
Johanna havde klippet alle striberne hjemmefra

Det sidste nye i quilte: Bonnie Hunter får os alle til at bruge vores rester, men de fleste går nu ud og køber stof.


Og så hjem til familie frokost

Ingen ende på gaver, roser derhjemme og en fin halskæde fra Brian under frokosten.

 Paul gav flot- og dyr- -frokost på Ruth Chris Steakhouse. Og Sophia tog selv det her foto af mig med lyset, som nogle af jer vist så på Malindas Facebook side.



Tirsdag 1. Marts efter skole. Sophia vil bygge tårne.




De her "byggeklodser" har jeg gemt i flere år, nu ku de pludselig bruges til at bygge et tårn. Og hun bar dem alle ind i mit studio.
 Jeg havde også tænkt Igloo. Ikke så sært kælderen er så rodet.

Og så fik jeg ellers ryddet op.
 Den dame som solgte mig min Bernina symaskine gik falit og lukkede sin butik. Nu kommer hun og gir mig mine lektioner herhjemme. Dejligt ikke at skulle slæbe den tunge maskine afsted. Men der skulle jo ryddes op.
 Gad vide hvor længe det varer.
Jeg er så glad, så glad for den, og så er den heller ikke betalt.
 Månedligt afdrag uden renter, hvem kan slå det. Håber jeg lever længe nok til den er betalt.
Og vi fortsætter: 
I går marts 8. i vores andet bibliotek havde de inviteret til familie middag og Childrens' Theatre, med deres forestilling Jack and the Beanstalk. Jeg tog Sophia mens begge forældre havde møder. Hun skraldede højt af grin da Bessie kom ud (to mænd i et kokostume) Vi måtte ikke ta fotos.
Og så er det vist slut for mig at drikke ko mælk. Jeg kan hverken  ikke spise yougurt eller drikke mælk.
 Heldigvis ser det ud til at gedemælk er OK. Skal ud til WholeFoods og købe myseost.




 



  

No comments:

Post a Comment