Monday, August 3, 2015

Maintenance

Her er hvad jeg mener med "maintenance":
 Brian så sin speciallæge, men havde det allerede bedre, takket være de stærke piller. Vi har fundet ud af at den lange tur til Jacksonville, Florida, er lige så slem som en flyvetur over at Atlanten, så måske var det vores sidste tur til vores Seahorse ved Neptune Beach
Men altså, vi har så også været til tandlæge, til øjenlæge, til fodlæge, og talt til vores vand og varmemand om installering af en ny varmtvandsbeholder og ja, fundet en "bund" til vores 1998 Honda i en Autopartsbutik, som har været her siden 1947. 
Så nu er vi næsten  "as good as new" som vores familielæge plejer at sige; heldigvis kunne min tandlæge bygge en ny bro, så jeg ikke behøver implant, og måske vi ikke behøver ny varmvandsbeholder; vandet på gulvet var måske fordi vores fugtighedsprocent var så høj. Når det er 95 grader og 75 % fugtighed betyder det det samme som 100 grader, hvilket er  ca. 37 C ( kropstemperatur!)  Imorgen op til Apple fordi min computer ikke kan holdes i den rette vinkel; forhåbentlig er det bare en lille reparation.
Så Juli forsvandt meget hurtigt, til trods for tre familie fødseldage, Malindas, Brians og Tobias, som blev fejret hver for sig. Men nyhederne var ellers fuld af forskellige nyheder om flag, først Cubas flag i den nye, "gamle" ambassade i Washington, så  sydstatsflaget, som nu blir fjernet, så Stars and Stripes som fløj på halv overalt i fem dage, og ja, næste uge var alt så glemt.
Vi har nydt når vejret blev lidt køligt ( 25C!) og jeg har kunnet gå i haven. Jeg holder af vores figentræ og også nogle smukke guirlander med bær, som hænger fra et træ, men ellers er det den omfangende wisteria jeg er i krig med. Jeg har set Sophia nogle eftermiddage og igår var vi sammen med den lillefamilie på "vores" Thai restaurant. Jeg har NYDT svømmebadet og fået snakket med gamle veninder der, mens  Brian har siddet hver eneste dag og smidt væk og sorteret kasse after kasse af gammelt rod. Og om eftermiddagen dukker jeg ned i det kølige kælderværelse og får syet lidt. 

Parasoller og den store fane hjælper







Fandt et website PurlSoho med gratis mønstre af børnetøj.

 

Sophia i December 2014

Irondale Postoffice flagstang


Flag for marinesoldater der blev skudt.
Det er hver dag der er masser der blir skudt herovre, mon jeg overlever? 

Forretningen  har været her siden 1947. Looks like it.

In case you didn't see the sign first time

Kunde eller -?

Det var rigtig varmt derinde, vi sad og svedte en halv time, mens de satte bunden på, men lod nu være med at drikke vandet.

Der kom en strøm af folk hele tiden.

Birmingham downtown i baggrunden

 


Og her er Sophia i Juli 2015
Søndag August 2
Mountain Brook, en af Birminghams mange små byer.

Vores stam restaurant




 

No comments:

Post a Comment