Sunday, October 5, 2014

40 År i Birmingham

40 År i Birmingham.

4. okt 1974 ankom Brian og jeg i Birmingham. Vi fløj over Atlanten med PAN AM på enkeltbilleter til New York, og derfra videre til Birmingham. Jeg havde aldrig været i USA; Brian havde kun besøgt UAB (universitetet) to gange i 1973.  Vi boede 14 dage på hotel, hvor der var køkken. En af de andre professores kone lånte os tallerkener.Vi spiste mest spaghetti fra dåser, og blev kørt rundt af en kollega for at se på lejligheder. 
Jeg husker den strålende sol, blå himmel og dejlig duft af fyrretræer.  
Til sidst fandt vi en meget billig lejlighed på Birminghams Southside ( det var der universitetes studerende boede. $ 100 per måned) Jeg opdagede, at jeg var gravid og lejligheden var vores hjem, da Paul blev født og indtil vi byggede huset og flyttede herop i 1979. Paul siger han intet husker fra den lejlighed. Vi fik besøg at Lene og Mette og Lars, og både Brians mor og min far kom og boede der ( sov på vores  sofa) 
 Jeg tog  ned og så huset 1420 33rd Street South igår; det ligner sig selv, stadig lejligheder for unge studerende, men lejen er nu omkring $700. Nedenfor nogle fotos fra dengang and nu.









 Og så var der jo Fødseldag hos Paul og Malinda i torsdags 2.oktober. Det er utroligt, hvad der er sket på et år. Her er den toårige med sin oldemor med lys og kage og balloner.



Brian og Paul og Kim (Malindas svigerinde)
Sophia leger med dukker så Ikea sengen blev gjort lidt bedre med madras, dyne og pude med -vår og en quilt.
Jeg tror jeg elsker at være bedstemor




Sophia er da heldig; hun har  to oldeforældre og fire bedsteforældre , alle lige i nærheden.

No comments:

Post a Comment