Thursday, November 23, 2017

THANKSGIVING

THANKSGIVING.

Gad vide om Danmark indenfor de næste ti år vil indføre denne verdslige feriedag. 
Jeg ser, at Black Friday allerede har sneget sig ind på markedet i Danmark, tiltrods for at danskerne ikke som her, har fredagen fri.   Her er der tradition for at ta den fri i forbindelse med Thanksgiving torsdag, og den bruges så til at købe julegaver.
Her er lige nogle fotos fra tidligere Thanksgivings måltider her hos os, og så også den seneste med Paul og Malinda som værter på  Ruth Chris, en top restaurant, der altså holder åbent Thanksgiving.
De fleste andre holder lukket, lissom de fleste forretninger, så folk kan møde op med familien. Til jul har de fleste kun juledag fri.
Efter vores måltid tog Brian og jeg ned for at gå tur; ikke i skov eller ved strand, men i vores nærmeste shoppingcenter (hvor det er  flat og hvor der er toiletter, noget jeg er nødt til at ha i nærheden når jeg skal trave  en times tid - (don't get old)) og ja, klokken fire var folk allerede parat til at storme ind som de første, når klokken slår 
ni og forretningerne åbner;  dvs. fem timers ventetid i koldt vejr. Men det er så altså også blevet en tradition, som mange synes er en del af Thanksgiving. Julen begynder officielt og ud af butikkerne strømmer "Oh come all ye faithful"-- for at det ikke skal være løgn. 
Vi har høj sol og gyldne farver på træerne. Vores udsigt hver morgen fra soveværelset


Thanksgiving kalkun for 10-12 år siden.


 Pauls vens børn på besøg, klædt  i kostumer fra 17. århundrede, som på den første Thanksgiving i følge legenden.



Thanksgiving med Asger, Ida, Hans og Nanna
Ida, have you become used to Black Friday now? You weren't to keen that Friday in 2009.

Fast forward  til 2017 - Thanksgiving med denne skønhed.

Malinda, Sophia, Paul, Sylvia
Her ta min sut, Sylvia
Når Uncle Tobias er i nærheden glemmer hun helt os andre.
Sikket et smil. Jeg glæder mig til at lære hende endnu bedre at kende, lige nu er det far og mor der får det smil.
"Vi skal være de første når forretningerne åbner om fem timer!"


Men dette er hvad vi kommer hjem til - heldige svin vi er.





No comments:

Post a Comment